mai 21, 2024

Cât de sănătos este să renunți la lift și să urci scările? Rezultatele cercetătorilor sunt uluitoare

sursa foto: pixabay

Poate că este tentant să luați liftul, dar alegerea scărilor vă poate ajuta să trăiți mai mult timp, potrivit cercetărilor. Oamenii de știință au vrut să investigheze dacă urcatul scărilor, ca formă de activitate fizică, ar putea juca un rol în reducerea riscurilor de boli cardiovasculare și de deces prematur.

Ei au efectuat o analiză amplă care a implicat nouă studii anterioare și aproape 500.000 de persoane cu vârste cuprinse între 35 și 84 de ani, scrie dailymail.co.uk.

Studiile au fost incluse indiferent de numărul de trepte și de viteza de urcare, în timp ce populația studiată a inclus atât participanți sănătoși, cât și pe cei cu antecedente de atac de cord sau boli de inimă.

Analiza a arătat că urcatul scărilor a fost asociat cu un risc redus cu 24% de a muri din orice cauză și cu un risc cu 39% mai mic de boli cardiovasculare, inclusiv atac de cord, insuficiență cardiacă și accident vascular cerebral, pe o perioadă de 14 ani.

Cercetătorii au scris: „Pe măsură ce comportamentele sedentare și riscurile de sănătate asociate devin din ce în ce mai răspândite, există un preocupare tot mai mare de a explora strategii accesibile și practice pentru a reduce riscul cardiovascular. Aceste constatări evidențiază importanța promovării activităților de zi cu zi, chiar și la locul de muncă și acasă, pentru a promova un stil de viață mai sănătos”.

Datele sugerează că mai mult de unul din patru adulți din întreaga lume nu respectă nivelurile recomandate de activitate fizică.

Dr. Sophie Paddock, de la University of East Anglia, a declarat: „Dacă aveți posibilitatea de a alege între a merge pe scări sau cu liftul, alegeți scările, deoarece vă va ajuta inima. Chiar și scurte explozii de activitate fizică au un impact benefic asupra sănătății, iar scurte reprize de urcare a scărilor ar trebui să fie un obiectiv realizabil pentru a fi integrat în rutina zilnică. Pe baza acestor rezultate, încurajăm oamenii să includă urcatul scărilor în viața lor de zi cu zi. Studiul nostru a sugerat că, cu cât se urcă mai multe scări, cu atât mai mari sunt beneficiile – dar acest lucru trebuie confirmat. Așadar, fie că vă aflați la serviciu, acasă sau în altă parte, urcați scările”.

Rezultatele au fost prezentate la conferința de cardiologie preventivă a Societății Europene de Cardiologie din Atena, Grecia.

Un studiu anterior a constatat că exercițiile simple, cum ar fi urcatul scărilor, pot oferi beneficii „semnificative” pentru inimă și mușchi.

Cercetătorii de la Universitatea McMaster din Canada au constatat că urcarea scărilor este benefică indiferent dacă o persoană urcă pe jos sau în fugă.

Rezultatele cercetărilor separate sugerează că un „test al scărilor” este o modalitate ușoară de a verifica sănătatea inimii.

Experții au spus că ar trebui consultat un medic dacă vă ia mai mult de un minut și jumătate să urcați patru etaje de scări.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.