februarie 22, 2024

Care sunt beneficiile antrenamentului în intervale pe banda de alergat?

sursa foto: pixabay

Antrenamentul in intervale alterneaza perioade scurte de activitate fizica intensa cu perioade de odihna si iti permite sa depui mai mult efort decat in antrenamentele obisnuite.

De asemenea, este mult mai confortabil decat sa iti petreci intregul antrenament lucrand la intensitate ridicata, si este convenabil pentru ca poate fi introdus in aproape orice rutina de exercitii, inclusiv atunci cand utilizezi o banda de alergat.

Este recomandat sa incepi antrenamentele in intervale dupa ce ai facut sport, regulat, timp de cateva saptamani, pentru ca organismul tau sa poata rezista la efort. Insa antrenamentele in intervale sunt potrivite si incepatorilor atata timp cat isi creeaza un program de exercitii care sa nu ii epuizeze fizic.

Cum sa utilizezi banda de alergat pentru antrenamente in intervale

Variaza viteza

O modalitate de te antrena in intervale pe banda de alergat este prin schimbarea setarilor de viteza. Poti incepe cu jogging lent si apoi sa cresti viteza la un nivel pe care il poti sustine timp de 2-3 minute. Apoi revino la viteza initiala. Aceste intervale ar trebui sustinute timp de 15-20 minute.

Variaza inclinatia

Aceasta este o alta optiune eficienta pentru antrenamente in intervale pe banda de alergat. La fel ca atunci cand variezi viteza, incepe antrenamentul cu o plimbare de incalzire, la cea mai mica inclinatie. Dupa 5-10 minute, poti creste inclinatia, mentinand aceeasi viteza ca inainte. Modificarea inclinatiei iti va cere sa depui mai mult efort. Dupa cateva minute, revino la inclinatia initiala.

Creste durata intervalelor

Durata fiecarei perioade de exercitii la intensitate crescuta poate incepe de la 30 de secunde pentru persoanele cu un nivel de fitness scazut si pana la cinci minute pentru cei experimentati. Perioadele de odihna nu trebuie scurtate sub un minut, acest timp fiind necesar pentru a reveni la un puls normal.

Virozele de primăvară își fac apariția: Cum stimulăm imunitatea cu remedii naturiste

Care sunt beneficiile antrenamentului in intervale pe banda de alergat?

1. Anduranta crescuta

Antrenamentele în intervale sunt mai eficiente pentru imbunatatirea andurantei fizice decat antrenamentele obisnuite, in care te antrenezi la o intensitate constanta.

2. Antrenamente mai rapide

Dacă nu ai mult timp la dispozitie, antrenamentele in intervale sunt ideale, pentru că iti permit sa faci mult efort intr-o perioada scurta de timp. In general, un antrenament eficient in intervale poate fi efectuat cu usurinta in doar 15-20 de minute.

3. Risc mai redus de accidentare

Deoarece variezi intensitatea activitatii fizice in timpul antrenamentului, vei putea evita mai usor accidentarile provocate de efortul fizic prelungit.

4. Pierdere in greutate

Antrenamentul in intervale, chiar si la o intensitate moderata, poate arde o cantitate mare de calorii, si va continua sa arda calorii după ce il inchei.

5. Scaderea poftei de mancare

Anumite studii indica faptul ca efortul fizic implicat in antrenamentele in intervale ar avea un impact asupra hormonilor care controleaza apetitul.

6. Reducerea stresului

Antrenamentul in intervale este o modalitate excelenta de a ramane motivat si activ, si este dovedit faptul ca exercitiul fizic are efecte pozitive asupra stresului.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.