octombrie 6, 2024

Alexandru Rafila aduce în prim-plan cazul de la Spitalul Pantelimon: ‘Ceea ce s-a întâmplat ține foarte mult de partea de comunicare cu pacientul’

sursa foto: Spitalul clinic de urgență ”Sfântul Pantelimon”

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că incidente precum cele de la Spitalul ”Sfântul Pantelimon” din Capitală sau din alte spitale din România ţin foarte mult de partea de comunicare cu pacientul, care ar trebui, dincolo de diagnosticul primit, să ştie ce urmează să i se întâmple. Rafila consideră că trebuie să existe dialog cu pacientul cu familia pacientului, iar toate aceste lucruri vor consolida siguranţa pacientului.

Alexandru Rafila a participat, marţi, la evenimentul organizat de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănatate cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranţei Pacienţilor.
”Siguranţa pacientului e un fenomen complex. Sigur că anul ăsta discutăm despre un diagnostic care trebuie să fie complet, complex, să ne ducă într-o zonă de siguranţă sau să ducă pacientul într-o zonă de siguranţă a intervenţiei terapeutice. Dar siguranţa pacientului, în mod evident, ţine de foarte, foarte multe alte lucruri. Noi, ca şi Minister al Sănătăţii, avem cel puţin două componente de care suntem responsabili şi pe care ne străduim şi cred că putem să dovedim acest lucru că ne facem treaba. Mă refer la investiţiile în sistemul de sănătate, de exemplu, în ceea priveşte controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, derulăm în acest moment 120 de proiecte în spitale din România pentru controlul infecţiilor”, a afirmat ministrul Sănătăţii.
El a susţinut că ceea ce s-a întâmplat la Spitalul ”Sfântul Pantelimon” ţine de partea de comunicare.
”Însă e un lucru care cred că aici lipseşte şi fie că discutăm despre ANMCS, fie că discutăm despre Ministerul Sănătăţii, fie că discutăm despre Colegiul Medicilor din România sau despre Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, este un lucru care trebuie să genereze confort pacientului şi implicit siguranţă şi acel lucru nu poate fi impus din punct de vedere administrativ, dacă vreţi, sau juridic. Este o problemă legată de comunicare. Ceea ce s-a întâmplat, de exemplu, la Pantelimon sau în alte spitale din România ţine foarte mult de partea de comunicare cu pacientul, care ar trebui să ştie, dincolo de diagnosticul precis pe care îl va primi, ce urmează să i se întâmple, trebuie să existe acest dialog cu pacientul, trebuie să existe dialogul cu familia pacientului şi toate lucrurile astea sunt cele care vor consolida siguranţa pacientului”, a precizat Rafila.
El a anunţat că Ministerul Sănătăţii lucrează la noi standarde de angajare.
”E un proces, nu se poate să fie niciodată o decizie, o chestiune de educaţie, o chestiune de timp, de timing, e şi problema suprasolicitării personalului medical care uneori nu este suficient. Acum apropo de chestiunea asta, lucrăm la noi standarde de angajare în diversele categorii de secţii medicale şi în diversele categorii de spitale împreună cu comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii, pentru că aceste normative de personal care funcţionează în momentul de faţă sunt vechi, cred că au vreo 20 de ani şi nu mai se potrivesc cu ceea ce se întâmplă în momentul de faţă şi atunci singurul răspuns pe care putem să-l dăm pentru siguranţa pacientului este unul singur: să lucrăm împreună toate instituţiile pe care le-am menţionat, bineînţeles universităţile de medicină şi farmacie, care într-un fel sunt deasupra noastră pentru că ele sunt creatoarele de profesionişti pentru sistemul de sănătate, fie că discutăm despre medici, fie că discutăm despre asistenţi medicali”, a transmis ministrul Sănătăţii.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.