mai 21, 2024

Taurina, supereroul procesului anti-îmbătrânire

sursa foto: pixabay

Ar fi grozav dacă o simplă capsulă ne-ar putea face să trăim mai mult, mai în formă și mai sănătoși. Tot ceea ce ține de nutriție acționează sistemic în organismul nostru, ceea ce înseamnă că afectează toate părțile și funcțiile corpului. Întrebarea este: cum putem îmbătrâni mai încet, mai în formă și mai sănătos?

Cum putem încetini îmbătrânirea?

Un stil de viață activ poate juca un rol crucial în menținerea unui organism puternic și sănătos. Activitatea fizică regulată îmbunătățește circulația, susține dezvoltarea musculară și ajută la prevenirea pierderii masei musculare și a densității minerale osoase legată de vârstă. De asemenea, poate reduce riscul de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă, diabetul și demența. În plus, poate îmbunătăți și starea de spirit!

O bună hidratare este esențială pentru un metabolism optim  putând ajuta la menținerea elasticității pielii.

În cele din urmă, multe studii au arătat că o dietă sănătoasă poate fi  esențială pentru modul în care îmbătrânim. O alimentație sănătoasă și echilibrată, cu multe fructe, legume, cereale integrale, proteine slabe și grăsimi sănătoase, oferă nutrienți esențiali și antioxidanți care pot  ajuta organismul în procesul de refacere al daunelor provocate de radicalii liberi.

Rolul suplimentelor în încetinirea îmbătrânirii

Multe dintre afirmațiile despre efectele suplimentelor alimentare asupra procesului de îmbătrânire și a stării generale de sănătate pe care le găsiți pe internet sunt adesea neconcludente din punct de vedere științific. O mare parte din beneficiile pretinse au la bază studii preclinice sau studii clinice limitate, cu rezultate contradictorii. În plus, suplimentele pot interacționa cu alte medicamente sau cu alte afecțiuni.

Cu toate acestea, există câțiva nutrienți pe care experții anti-îmbătrânire îi folosesc cu plăcere și care au destul de mult succes. Printre aceștia se numără, de exemplu, antioxidanții precum vitamina C, vitamina E, betacarotenul și coenzima Q10. Aceștia neutralizează radicalii liberi din organism care pot provoca deteriorarea celulelor și îmbătrânirea prematură. Puteți găsi acești antioxidanți în fructe, legume și unele uleiuri vegetale, dar și în multe suplimente alimentare. Acizii grași omega-3, în special variantele cu lanț lung EPA și DHA, sunt adesea menționați datorită potențialului lor aducând beneficii pentru sănătatea inimii, pentru funcția cerebrală și pentru atenuarea răspunsurilor inflamatorii din organism. 

Noul supererou anti-îmbătrânire: Taurina

Cercetările recente privind taurina au primit o atenție deosebită în presă. Taurina este un aminoacid ce conține o moleculă de sulf care se găsește în mod natural la nivelul organismului.

Taurina are multiple roluri în corpul nostru, cum ar fi susținerea sistemului cardiovascular, reglarea metabolismului, a nivelului de zahăr din sânge și a sensibilității la insulină. Se găsește, de asemenea, în creier și joacă un rol important în reglarea echilibrului neurotransmițătorilor. Ea poate influența transmiterea impulsurilor nervoase și susține funcția cerebrală. Taurina este, prin urmare, asociată și cu îmbunătățirea funcției cognitive și a stării de spirit.

În plus, taurina stimulează sistemul imunitar și îmbunătățește funcția celulelor imunitare. Ea joacă un rol în combaterea inflamațiilor și a infecțiilor. Acționează ca un antioxidant, ajutând la reducerea stresului oxidativ și, prin urmare, a riscului de apariție a diferitelor boli. Taurina se găsește în diverse alimente, în special în produsele de origine animală, cum ar fi carnea, peștele și produsele lactate.

Taurina și procesul anti-îmbătrânire

Un nou studiu realizat de Vijay Yadav și Henning Wackerhage de la Universitatea Tehnică din München arată acum că taurina poate încetini semnificativ îmbătrânirea. Acesta nu este un studiu oarecare, ci unul care a ajuns în lucrările științifice din revista științifică “Science”.

Au fost observate efecte pozitive asupra sănătății generale, cum ar fi îmbunătățirea memoriei, creșterea forței musculare, un comportament mai puțin depresiv sau anxios, un sistem imunitar mai puternic și o densitate osoasă mai mare.

Taurina este adesea prezentată ca protecție celulară pentru sportivii cu suprasolicitări frecvente, în primul rând datorită efectului său antioxidant.

 

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.